Dnes je 21.apríla 2025, meniny má Ervín

  • Sponzorovaný Dizajn
  • 0
  • 14. apríla 2025, 12:44
  • 3 m, 4 s

Prezentácia a funkčnosť v jednom: Ako čo najlepšie využiť priestor predajne?

Dobre rozvrhnutý a usporiadaný predajný priestor je dôležitý pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti a zvýšenie atraktivity produktov. Správna organizácia navyše umožňuje zákazníkom ľahšie sa orientovať. Zistite, ako optimálne využiť dostupný priestor.

Využívajte vertikálny priestor

Máte veľa produktov, no málo podlahovej plochy? Nájom obchodných priestorov je pomerne drahý, preto majitelia často uprednostňujú lepšiu cenu na úkor výmery. Ak chcete z malého priestoru vyťažiť maximum, zamerajte sa na vybavenie predajne na mieru. Mali by ste si zaobstarať regály alebo police, ktoré využijú na prezentáciu produktov výšku stien. Myslite však na to, že prístup k produktom by mal byť jednoduchý.

Správny výber regálov

Regály, police a pult tvoria základné prvky predajne. Typ regálov by mal zodpovedať špecifickým potrebám vášho podnikania. Kým pevné police sú univerzálne a vhodné pre väčšinu obchodov, pojazdné regály sú ideálne do prevádzok, ktoré často menia svoje usporiadanie. Ak vlastníte lekáreň, lekárenský nábytok by mal spĺňať najvyššie požiadavky na ergonómiu a hygienu.

Sezónne alebo limitované produkty by mali byť umiestnené pri vchode, aby upútali pozornosť zákazníkov – na ich vystavenie môžete využiť rôzne vitríny alebo pulty plávajúce v priestore. Tento prístup tiež podporuje impulzívne nákupy.

Strategické umiestňovanie produktov

Dobre premyslené umiestnenie produktov v regáloch môže výrazne ovplyvniť nákupné správanie zákazníkov. Najpredávanejší sortiment alebo ten, na ktorý chcete upozorniť, umiestnite do výšky očí – tu je najväčšia pravdepodobnosť, že si ho zákazníci všimnú a kúpia. Menej predávané produkty môžete dať na vyššie police.

Ťažké a objemné výrobky umiestnite na spodné police, aby bola manipulácia s nimi čo najjednoduchšia. Do blízkosti pokladne umiestnite produkty s potenciálom pre impulzívny nákup, ako sú napríklad špeciálne akcie, ktoré sú ľahko dostupné a viditeľné – zákazník si ich tak môže počas čakania v rade všimnúť a na poslednú chvíľu sa rozhodne pridať ich do nákupného košíka.

Rozdelenie predajne na zóny

Pre efektívne usporiadanie predajne je dôležité rozlišovať medzi horúcou a studenou zónou. Horúca zóna, tzn. časti predajne s vysokou návštevnosťou, je ideálna na umiestnenie produktov s vysokou maržou alebo akciových ponúk. Studená zóna, s nižšou návštevnosťou, si vyžaduje umiestnenie často nakupovaných produktov, aby ste zákazníkov prilákali aj do týchto častí obchodu, ktoré by inak mohli zostať bez povšimnutia. 

Zdroj obrázka: Furkan TELLIOGLU / Adobestock.com

Aký bol pre Vás tento článok?

  • 0x
  • 0x
  • 0x
  • 0x

Nie je možné pridávať komentáre.

Dostávaj najlepší obsah mailom

Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.

Odosielať
Vyhľadávanie