Autodiagnostika slúži na včasné odhalenie technických problémov vozidla, ktoré by inak nemuseli byť zjavné, napríklad chyby v motorovom systéme, snímačoch či elektronike. Tieto poruchy spočiatku často nemajú viditeľné prejavy, no môžu ovplyvniť výkon, spotrebu alebo bezpečnosť jazdy.
Autodiagnostika pre moderný servis vozidiel
Autodiagnostika je moderný spôsob kontroly technického stavu vozidla pomocou palubného počítača a špeciálnych diagnostických nástrojov. Keď systém zaznamená poruchu, vytvorí chybový kód (DTC), často navyše rozsvieti kontrolku na prístrojovej doske. Po pripojení diagnostického nástroja možno tieto kódy načítať a identifikovať konkrétne problémy v systémoch vozidla, napríklad problém s motorom, palivovým systémom, zapaľovaním a mnohé ďalšie.
Kvalitná autodiagnostika ako základ
Investícia do kvalitných diagnostických nástrojov je základom presnej a efektívnej diagnostiky – pomáhajú rýchlo identifikovať problémy a zefektívniť celý proces údržby alebo opravy auta. Autodiagnostiku delíme podľa spôsobu použitia na kompletnú (vo forme samostatného zariadenia so vstavaným softvérom) a počítačovú (inštalovanú do PC či tabletu). Podľa rozsahu použitia poznáme univerzálnu diagnostiku pre rôzne značky áut a špecializovanú, určenú pre konkrétnu značku.
Ruka v ruke s vizuálnou kontrolou
Pred autodiagnostikou sa odporúča vykonať aj dôkladnú vizuálnu kontrolu. Tá môže odhaliť netesnosti, opotrebované diely či uvoľnené spoje. Autodiagnostiku je možné robiť so zapnutým zapaľovaním alebo pri naštartovanom motore. Spojenie vizuálneho a elektronického prístupu poskytuje komplexnejší pohľad na problém.
Neaktuálny softvér môže viesť k chybným výstupom
Moderné diagnostické zariadenia sa spoliehajú na softvér a databázy, ktoré raz za čas potrebujú aktualizovať. Pravidelný update zabezpečuje kompatibilitu aj s novými modelovými radmi vozidiel. Naopak neaktuálny softvér môže viesť k nepresným záverom. Pri kúpe autodiagnostiky často získate aktualizáciu zdarma na určité obdobie (zvyčajne rok, maximálne dva).
Diagnostiku je ideálne vykonávať pravidelne
Výrobcovia vozidiel zvyčajne odporúčajú diagnostiku raz za rok alebo po 10 000 až 15 000 najazdených kilometroch, čo zodpovedá bežnému intervalu medzi servisnými prehliadkami. Odporúča sa aj pri väčších opravách a údržbe (na potvrdenie správnej funkcie systémov) alebo pri rozsvietení výstražnej kontrolky, aj keď auto jazdí zdanlivo normálne. Nepodceňujte varovné signály!
Zdroj foto: Iryna / Adobestock.com
(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.