Ak máte „kancelársky“ typ práce, základ vášho pracoviska tvorí kancelársky stôl. A to aj v prípade, ak by sme hovorili o domácej kancelárii, či aspoň kancelárskom kútiku. Čo všetko by teda mal dobrý kancelársky stôl mať?
Vhodné rozmery
Prvoradé sú rozmery. Čo sa výšky týka, za optimálnu sa považuje cca 70 – 80 cm. Samozrejme, záleží aj od vašej vlastnej výšky. Vhod tak môže prísť samostatná kúpa vrchnej dosky a vhodných stolových nôh, ktoré budú adekvátne vašej výške. Alebo rovno môžete siahnuť po výškovo nastaviteľnom kancelárskom stole.
Rozmery samotnej dosky stola potom treba prispôsobiť charakteru práce a tiež tomu, čo všetko bude mať svoje miesto na kancelárskom stole. Ak len notebook alebo monitor počítača, pár dokumentov alebo kníh a základné kancelárske doplnky, mal by stačiť aj stôl s doskou 70 x 140 cm. Ak však budete mať na stole aj tlačiareň, či iné zariadenia, mali by ste mať stôl s rozmermi minimálne 80 x 200 cm.
Praktický úložný priestor
Dôležitý je aj úložný priestor. Ten by však mal slúžiť len na veci, ktoré bežne pri práci používate, aby ste nemali kancelársky stôl „zaprataný“ zbytočnosťami. Na veci, ktoré potrebujete len občas, je lepšie mať iný úložný priestor, napr. v podobe skrine.
Užitočné doplnky
Čo ďalšie by mal mať dobrý kancelársky stôl? Ak namiesto notebooku používate stolový počítač a prípadne aj ďalšie zariadenia vyžadujúce napájanie zo zásuvky, určite oceníte otvor v zadnej časti stola, cez ktorý môžete pretiahnuť káble. Budú tak pôsobiť „upratanejšie“.
Užitočné môžu byť aj elektrické zásuvky integrované do stola, ktoré môžu byť aj vyklápateľné, či vysúvateľné. Samozrejme, v takomto prípade ide o zásuvky, ktoré sú vhodné pre zariadenia, ktoré nie sú permanentne zapojené v zásuvke.
Zdroj obrázka: Autor: ijeab / Stock.adobe.com
(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.