Dnes je 29.marca 2024, meniny má Miroslav

Ako sa vyhnúť problémom v podnájme alebo prenájme?

Skontrolujte stav bývania

Mnohým problémom môžete predchádzať skôr, ako nastanú. Nič nepokazíte tým, že si spoločne s majiteľom alebo nájomníkom podrobne prejdete celý byt a spíšete zoznam poškodení a nedostatkov. Budete tak mať istotu, že vám nájomca nespraví škodu, ktorú by si nechcel priznať, alebo vás prenajímateľ neobviní z toho, že ste niečo zničili.

Spíšte stav energii

Z toho istého dôvodu, ako v predchádzajúcom bode, si spoločne zapíšte aktuálny stav energii. Tieto dva dokumenty môžete pridať ako dodatok k spoločnej zmluve.

Zmluva

S jej podpisom sa neponáhľajte. Dôkladne si ju preštudujte a nebojte sa mať voči nej výhrady. Zmluva sa pred podpisom môže upravovať o rôzne dodatky. Trvajte na tom, aby bolo v zmluve časové obdobie, na ktoré sa obe strany zaväzujú a tiež podmienky, na ktorých ste sa spoločne dohodli.

Pravidelná kontrola bytu

Majiteľ bytu má právo na pravidelnú kontrolu bytu a stavu jeho zariadenia. Nájomca mu musí túto kontrolu umožniť, no až po vzájomnej dohode vhodného dňa a času.  Treba si dávať pozor na to, že majiteľ nemôže kontrolovať byt bez toho, aby sa vopred ohlásil a už vôbec nemôže do bytu svojvoľne vstúpiť.

Škoda v byte

Pri akejkoľvek poruche je nájomca povinný ohlásiť ju majiteľovi v čo najkratšom čase. V prípade, že chyba nie je majiteľovi ohlásená, stáva sa za ňu plne zodpovedný nájomca.

V opačnom prípade ak nájomca problém nahlási, no prenajímateľ nespraví nič pre jeho nápravu, môže problém vyriešiť podnájomca na vlastné náklady a žiadať od majiteľa náhradu.

Zdroj: https://www.freepik.com/free-photo/happy-couple-changing-bulb-lamp_1868277.htm

Súhlas majiteľa

Dbajte na to, aby ste mali súhlas majiteľa vždy, keď sa rozhodnete niečo meniť alebo premiestňovať. V opačnom prípade by vás neohlásená zmena mohla stáť zbytočné výdavky a čas.

Pokiaľ by ste potrebovali riešiť konkrétny problém, ktorý nie je obsiahnutý v zmluve, môžete si pomôcť Občianskym zákonníkom § 663-723 Siedma hlava NÁJOMNÁ ZMLUVA.

Poznáte niekoho, koho by mohol článok zaujímať? Neváhajte ho zdieľať s vašim okolím,  alebo sa podeľte s čitateľmi o vaše skúsenosti pri problémoch s prenájmom a podnájmom a o tom, ako ste ich riešili.

Baška

beevam
noprint
Email noprint

Aký bol pre Vás tento článok?

  • 1x
  • 7x
  • 0x
  • 0x
    Marián Guzi
    22/12/2020
    09:23

    Dobrý deň prajem.
    Zaujal ma Váš článok a hlavne prvá časť “skontrolujte stav bývania “. Ako ale postupovať, keď majiteľ po vysťahovani odmieta vrátiť zálohu. Nechal prerobiť kúpeľňu s tým, že sme ju poškodili a zaplatil to z našej zalohy.

    Za odpoveď ďakujem

      noprint
      12/01/2021
      12:36

      Milý Marián, túto otázku je dobré konzultovať s právnikom venujúcim sa oblasti realít, každopádne, všetko by malo byť zakomponované v zmluve.

Pridať komentár k článku

Dostávaj najlepší obsah mailom

Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.

Odosielať
Vyhľadávanie