1. Tod’s building
Jedna z prvých takýchto predajní bola otvorená v Tokiu už v roku 2004. Bola navrhnutá japonským architektom Tijoo Itó. Pôdorys budovy je v tvare písmena L. Tijoo Itó sa snažil odlíšiť budovu od ostatných sklenených budov na ulici, a preto fasádu domu tvorí betón a sklo, ktoré pripomínajú vzhľad konárov stromu Ginko Biloba.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
2. Prada “epicenter”
Ďalšia z takýchto stavieb sa nachádza v Tokiu, konkrétne vo štvrti Aoyama, ktorá je známym centrom módy. Bola navrhnutá uznávanou architektonickou firmou Herzog & de Meuron. Táto šesťposchodová sklenená hranatá budova s diagonálne mriežkovou a zalomenou fasádou, sa na ulici vyníma ako krištáľ. A určite zaujme oko každého milovníka architektúry a módy.
“You can only be successful in a creative world if you pursue and follow your own way without always hopping from one trend to another. This is true for architecture, but also in an even faster-changing world like fashion. Prada is always Prada—but each time new and unexpected.” (Jacques Herzog)
3. Gucci flagship
Napriek tomu, že sa v Shanghaii nachádza už viac ako 15 Gucci predajní, bola tu v roku 2015 otvorená ďalšia. Avšak niečím výnimočná! Keďže Gucci v dnešnej dobe patrí medzi najobľúbenejšie a najpredávanejšie luxusné značky, rozhodla sa tu otvoriť obchod spojený s reštauráciou. Na prízemí sa nachádza luxusný taliansky obchod a na poschodí nová elegantná talianska reštaurácia a kaviareň s logom 1921 Gucci, ktoré odkazuje na rok vzniku firmy. Avšak táto budova je zaujímavá aj z vonkajšej strany a to najmä tým, že jej fasáda je pokrytá zlatom!
4. Louis Vuitton – Crystal Pavilion
Moshe Safdie a Peter Marino spolupracovali na vytvorení tohto skleneného ostrovného obchodu. Veľkolepá stavba sa nachádza v Singapure v zátoke Maria Bay a je druhým najväčším Louis Vuitton obchodom na svete. Prezývajú ju aj plávajúci Kryštáľový Pavilón (Crystal Pavilion). A je vybavená špeciálnymi sklenenými tabuľami, ktoré ponúkajú ochranu proti UV žiareniu. Interiér obchodu má imitovať luxusnú výletnú jachtu.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
- Puma city
Teraz niečo z iného súdka. Športová značka Puma sa v spolupráci s architektonickou firmou LOT-EK rozhodla vytvoriť celoprenosný obchod z lodných kontajnerov – PUMA City. Bol to naozaj revolučný nápad, ktorý ocenilo aj mnoho organizátorov športových podujatí, kde sa potom tento obchod aj objavil ako napríklad Volvo Ocean Race a American Cup.
Takto to vyzerá, keď sa móda skĺbi s architektúrou. Verím, že vás článok zaujal a budem rada, keď napíšete svojho favorita do komentára. V prípade, že chcete vedieť viac o takýchto zaujímavých stavbách, určite nezabudnite dať odber. A ja sa na vás teším pri ďalšom článku.
Anet
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.