Najdlhší podmorský cestný tunel povedie popod ostrov

Stavebné práce na doposiaľ najdlhšom podmorskom cestnom tuneli na svete sa začali v prvej polovici roku 2013. Mali by byť dokončené čoskoro. Tunel s názvom Solbakk je súčasťou projektu, ktorý v sebe zahŕňa celkovo dva tunely. Spomínaný Solbakk a jeden menší tunel s názvom Hundvåg.

0
33
Tunel Solbakk
Dôležité spojítko

Tieto dva tunely budú zabezpečovať cestné dopravné spojenie medzi mestami Stavanger a malým mestom Tau. Ide o veľmi dôležitú cestu, nakoľko mesto Stavanger je veľmi významným ropným mestom a dopravné spojenie tu funguje iba cez trajekt, alebo obchádzkou dlhou 70 km. 

Rekordná stavba

Tunel Solbakk by mal byť dlhý 14,3 km a náklady na celý projekt by mali dosiahnuť úroveň 6,199 mld. nórskych korún (cca 753 mil. eur), pričom 90 % nákladov pokryje mýto a 10 % vládne zdroje. Najhlbší bod tunela sa nachádza 290 metrov pod hladinou mora a zaujímavosťou je aj to, že trasa tunela povedie aj popod malý ostrov Hidle. Tu sa navyše bude nachádzať aj ventilačná šachta hlboká viac ako 300 m. Očakávaná intenzita dopravy je 4000 áut denne po dostavaní tunela, pričom sa očakáva, že toto číslo by sa malo za najbližších 15 rokov zdvojnásobiť. 

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Yummymummy (@veronicasimone_yummymummy),

Ak vás zaujímajú netradičné projekty, pozrite sa aj na toto revolučné lietadlo v tvare V

Ako sme už spomínali, celý projekt sa skladá z dvoch tunelov, pričom ten menší bude mať dĺžku 5,5 km a jeho názov je Hundvåg, ktorý sa bude pripájať k tunelu Solbakk na ostrove Hundvåg. Odtiaľ povedie až do Stavangeru, kde sa zas napája na cestný tunel Eiganes. 

Vzhľadom na geologické podmienky, musia byť na výstavbu tunela použité špeciálne technológie a celý projekt je pod prísnym dohľadom. Je obdivuhodné, že niečo takéto majestátne sa dá vybudovať v priebehu šiestich rokov. 

Martin

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Napíšte Váš komentár!
Zadajte Vaše meno tuto