Stanica metra, ktorá má pripomínať prechádzku lesom

Barcelonské štúdio EMBT odhalilo zábery na stanicu metra z masívneho dreva, ktorá je vo výstavbe v neapolskej oblasti Centro Direzionale.

0
5
Metro
Zdroj foto: Photo by Diego Marín on Unsplash
Kontrast modernej štvrte

Neapolská hlavná stanica metra je postavená v štvrti, ktorú navrhol japonský architekt Kenzo Tange ako súčasť významnej modernizácie mestskej infraštruktúry.

Štúdio, ktoré vedie Benedetta Tagliabuenová, sa rozhodlo postaviť stanicu z dreva, aby vytvorilo organický kontrast k štvrti 70. rokov minulého storočia.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa 10ANGOLI (@10angoli)

„Kenzo Tange navrhol Centro Direzionale a postavil preňho veľmi typické mesto s reflexnými mrakodrapmi a námestím,“ povedala Tagliabuenová pre portál dezeen.com. „To však nefungovalo, pretože je taký odlišný od zvyšku Neapola,“ dodala.

Návrh štúdia EMBT tak hľadal inšpiráciu v starších častiach Neapola.

„Centro Direzionale je miesto, kde je veľa kancelárií a veľa obchodných priestorov, ale o piatej v noci je to opustené a veľmi nebezpečné miesto,“ povedala autorka. „Myšlienkou vytvorenia novej stanice a jej spojenia s novou linkou metra bolo tiež pokúsiť sa do tohto umelého kúska mesta vniesť kus prírody i pôvodnej časti Neapola,“ vysvetlila.

Milujeme klenby, tvrdí autorka

Nová stanica sa buduje nad existujúcimi podzemnými linkami a nahrádza predchádzajúcu budovu, ktorá bola len malým prekrytím schodiska na nástupištia metra.

„Pracujeme na existujúcej sérii platforiem. Ak však prikladáte väčšiu váhu, nikdy neviete, koľko môžete dať. Drevo je veľmi ľahký materiál a veľmi dobre sa kombinuje s už existujúcimi štruktúrami,“ tvrdí Benedetta Tagliabuenová.

Pri stavbe novej stanice využili architekti existujúce betónové konštrukcie a stĺpy. Tie následne doplnili o drevené konštrukčné prvky.

Unikátny tvar stanice na 10 000 štvorcových metroch je vyrobený z lepeného laminovaného dreva. Šírka koľajových koľají sa odráža v šírke zvlnených klenieb. „Milujeme klenby,“ povedala autorka. „Je to skvelý tvar, ktorý funguje s väčšinou materiálov. Klenby boli najskôr vyrobené z kameňa a potom z keramiky a myslím si, že sú účinné aj v prípade dreva. Obzvlášť v prípade laminovaného, pretože klenbe môžete dať ľubovoľný tvar,“ dodala.

Klenuté stropy do istej miery odrážajú klasické vlakové stanice, ktoré sú často klenuté. Tvar stanice by mal cestujúcim navodiť pocit prechádzky v lese.

Centro Direzionale je jednou z niekoľkých nových staníc metra, ktoré pre mesto navrhli medzinárodní architekti pod heslom AAA – architecture, art a archeology (architektúra, umenie, archeológia). Každá stanica totižto ponúka umenie i archeológiu.

Čo hovoríte na stanice metra od štúdia EMBT vy? Napíšte nám pod článok váš názor a nezabudnite nás sledovať aj na sociálnych sieťach.

Mirka

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Napíšte Váš komentár!
Zadajte Vaše meno tuto