Dnes je 28.marca 2024, meniny má Sona

Prvá superjachta s nulovými emisiami Domus

Jachtárske dizajnérske štúdiá Van Geest Design a Rob Doyle Design vymysleli koncept trimaránu, ktorého cieľom je byť prvou skutočne bezemisnou jachtou s hrubou tonážou nad 750 ton.

Neobmedzený dojazd

Megajachta Domus by bola poháňaná kombináciou vodíkových palivových článkov, hydrogenerácie, alebo vytvárania energie prostredníctvom plavby a solárnej energie.

Dizajnéri tiež tvrdia, že by to jachte poskytlo neobmedzený dojazd s batériovým úložným systémom, ktorý udrží plavidlo v prevádzke počas nočných hodín. Loď by bola v prípade kotvenia úplne tichá, bez hluku generátora alebo výfukových plynov.

Van Geest Design (VGD) a Rob Doyle Design (RDD) navrhli interiér tak, aby na palube poskytol zážitok ako vila alebo bungalov, pričom všetky obytné priestory sú usporiadané na jednej palube bez schodov.

Domus je trimarán, čo znamená, že má tri trupy namiesto dvoch. Spomínané štúdiá navrhli plavidlo, aby preskúmali, o koľko je táto trieda lodí efektívnejšia v porovnaní s katamaránom.

Vedeli ste, že? Loď by bola dlhá niečo cez 40 metrov, ale jej vnútorný priestor by zaberal takmer 800 metrov štvorcových, čo je viac ako štvornásobok vnútornej plochy väčšiny plachetníc s jedným trupom rovnakej dĺžky.

Podľa štúdií je trimarán tiež možné postaviť jednoduchšie a pohybuje sa rýchlejšie ako katamarány ekvivalentnej veľkosti, pričom ponúka viac priestoru a viac pohodlia.

Dôvodom, prečo by bola výstavba jednoduchšia a lacnejšia, je to, že všetky systémy a inžinierstvo sú v stredovom trupe a nemuseli by sa duplikovať cez dva trupy ako pri katamaráne.

Štúdiá tvrdia, že zdvojnásobili vnútorný priestor v porovnaní so 40-metrovými katamaránmi, pretože funkcie plavidla mohli byť zorganizované do efektívnejšieho dizajnu. „Sme presvedčení, že súčasný trend navrhovať veľké katamarány superjacht je zásadne nesprávny,“ uviedli podľa portálu dezeen.com obe dizajnérske štúdiá.

Luxus a pohodlie

Všetky služby Domusu, ako napríklad kuchyňa, práčovňa a jedáleň pre posádku, by sa nachádzali v centrálnom trupe, zatiaľ čo vonkajšie trupy by sa používali hlavne na skladovanie a celá dĺžka hlavnej paluby vyššie by bola vyhradená pre majiteľov a ich hostí.

Hlavná paluba by zahŕňala dve VIP kajuty a štyri kajuty pre hostí, dve átriá pokryté solárnymi lamelami, kúpele, posilňovňu, bazén, plážové plošiny, kino a salóniky.

Vedeli ste, že? Domus je pomenovaný podľa typu starorímskeho domu obývaného spoločenskou elitou, ktorý bol typicky usporiadaný okolo centrálneho nádvoria alebo átria.

VGC a RDD tiež uviedli, že prehodnotili každý aspekt dizajnu jácht, aby vytvorili tento unikátny koncept.

„Keďže myšlienka Domusu nebola nikdy predtým premyslená, museli sme izolovať kľúčové vlastnosti a premietnuť ich do dizajnu, aby sme dosiahli maximálny účinok,“ povedal pre portál dezeen.com zakladateľ Pieter van Geest a dodal, že jachta má rovnaké vybavenie ako 60-metrová motorová jachta, ale spôsob interakcie priestorov je úplne odlišný.

Vedeli by ste si predstaviť pobyt na tejto luxusnej a zároveň ekologickej jachte? Napíšte nám do komentára, čo si o projekte štúdií Van Geest Design a Rob Doyle Design myslíte vy.

beevam
redakcia
Email redakcia

Aký bol pre Vás tento článok?

  • 1x
  • 9x
  • 0x
  • 4x

Nie je možné pridávať komentáre.

Dostávaj najlepší obsah mailom

Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.

Odosielať
Vyhľadávanie