Dnes je 28.marca 2024, meniny má Sona

Okolie hlavnej stanice v Bratislave čaká obnova

Okolie hlavnej stanice v Bratislave prejde zmenami na základe projektu, ktorý vypracoval Metropolitný inštitút Bratislavy.

Čiastočná renovácia

Revitalizácia priestoru pred hlavnou stanicou s rozlohou 2600 m2 zahŕňa inštaláciu chýbajúcich lavičiek, košov, navigačných prvkov pre nevidiacich a slabozrakých, ako aj novej dlažby. V riešenom území bude umiestnená dlažba Casa di campo, ktorá by mala zjednotiť vzhľad ulíc hlavného mesta.

Vedeli ste, že? Odstraňovanie bariér bolo konzultované aj s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

Podľa Metropolitného inštitútu by mali tieto opatrenia vytvoriť bezpečný a príjemnejší priestor do doby, kým stanica neprejde celkovou rekonštrukciou. Metropolitný inštitút Bratislavy spolupracuje s ostatnými rozhodujúcimi inštitúciami na vyhlásení urbanisticko-dopravno-architektonickej súťaže. Medzi najväčšie nedostatky podľa MIB patrí nedostačujúca kapacita výpravnej haly, podchodov a nástupíšť, ako aj bariéry znemožňujúce komfortný pohyb cestujúcich so zdravotným znevýhodnením a rodičov s deťmi.

Renováciu okolia hlavnej stanice vníma pozitívne i Matúš Vallo. „Som veľmi rád, že sa nám podarilo získať vzťah k jednej časti pozemku predstaničného námestia tak, aby sme mohli dať tejto ploche konečne nový povrch. Rozpálený, zdevastovaný asfalt v tomto centrálnom priestore nie je to, čo by malo návštevníkov a obyvateľov vítať. Som preto rád, že  pristupujeme k zmenám, ktoré okolie stanice skultúrnia. Spoločne s Ministerstvom dopravy, ŽSR a MIB spolupracujeme na súťaži, ktorá sa týka budúceho komplexného riešenia hlavnej stanice. Postupne budeme zdokonaľovať zážitok cestovania vlakom aj takýmto spôsobom,” uviedol pre portál mib.sk primátor Bratislavy.

Plány do budúcna

Obnova, ktorá potrvá približne dva mesiace so sebou prinesie aj obmedzenia. Aby však boli obmedzenia eliminované, budú práce rozdelené na dve etapy. Podľa Metropolitného inštitútu bude počas prvej etapy uzavretý hlavný vchod do stanice. Pre cestujúcich bude obchádzkovými trasami sprístupnený niektorý z bočných vchodov. V prvej etape bude tiež obmedzené sedenie na lavičkách a prístup áut do priestoru pre krátkodobé zastavenie.

Riaditeľ Metropolitného inštitútu Bratislavy si uvedomuje nutnosť komplexnej rekonštrukcie hlavnej stanice. „Našou ambíciou je zjednodušiť život všetkým ľuďom, ktorí využívajú hlavnú stanicu. Aj malé zlepšenia predstaničného priestoru sú dôležité pre zvýšenie pohodlia cestujúcich. Zároveň si uvedomujeme, že hlavná stanica už nutne potrebuje komplexnú rekonštrukciu, ktorá ju posunie do 21. storočia. Od minulého roka spolu so Železnicami Slovenskej republiky, Ministerstvom dopravy a výstavby SR, Bratislavským samosprávnym krajom a hlavným mestom rokujeme a prehodnocujeme jednotlivé možnosti budúcej rekonštrukcie. Preto súťaž vyhlásime, keď spoločne nájdeme najlepší variant dopravného riešenia, vďaka ktorému získame modernú bezbariérovú stanicu s dostatočnou prepravnou kapacitou a s dobrým napojením na ostatnú dopravu,“ vysvetlil pre spomínaný portál Ján Mazúr.

Podľa jeho slov by mala nová stanica byť zelenšia, udržateľnejšia a bezpečnejšia. Cieľom je napríklad eliminácia bariér a rozšírenie nástupíšť na 6,5 metra. „Budúca hlavná stanica by mala byť zelenšia, udržateľnejšia, bezpečnejšia s jednoduchým orientačným systémom, s čo najkratšími prestupovými a dochádzkovými vzdialenosťami z vlakových nástupíšť ku priľahlým zastávkam MHD, parkoviskám, cyklotrasám či peším ťahom. Zároveň koľajisko by nemalo byť bariérou v území, ale naopak, treba docieliť synergiu všetkých dopravných systémov. Územie by malo byť čo najviac priepustné a malo by nadväzovať na iné mestské štruktúry a skompaktňovať ich,“  dodal na záver Mazúr.

Aký je váš názor na úpravu okolia hlavnej stanice v Bratislave? Podeľte sa oň v komentároch pod článkom.

Dostávaj najlepší obsah mailom

Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.

Odosielať
Vyhľadávanie