Dnes je 26.apríla 2024, meniny má Jaroslava

IKEA začína presadzovať TRVALOUDRŽATEĽNOSŤ. Prečo?

Prečo sa IKEA snaží byť firmou využívajúca hospodárstvo z odpadu (tzv. circular economy)?

Malin Nordin: Začali sme už pred 10 rokmi. Podobne ako iní producenti a firmy sme sa zamerali na obnoviteľne recyklované materiály. Pred 3 rokmi sme si dali novú výzvu – byť cenovo dostupnejší, osloviť viac ľudí a byť aj udržateľným podnikom.

Ale ako?

Sme naozaj veľký spotrebiteľ materiálov tak ako môžeme ,,pestovať“ náš biznis v rámci zachovania tejto planéty? A toto bol ten zlom, kedy sme si uvedomili, že musíme sa stať podnikom využívajúcim obehové hospodárstvo.

Toto ,,uvedomenie“ má vplyv na celé naše podnikanie – aký typ materiálu použijeme, ako zmeniť náš biznis model, kde a ako chceme osloviť a stretnúť našich zákazníkov.

V tejto situácii, kedy čoraz viac ľudí disponuje menším množstvom peňazí a musí sa rozhodnúť na čo prioritne ich minie, má IKEA z hľadiska cien dostupné riešenia pre zákazníkov.

Takže partnerstvo s nadáciou Ellen MacArthur  je vytvorené hlavne pre urýchlenie prechodu k tomuto hospodárstvu?

Malin Nordin: IKEA je závislá od iných podnikov a ich ekonomík. Sme závislí na legislatíve. Chceme aby mala IKEA vplyv v rámci spoločnosti. Nadácia nám pomôže transformovať sa na vodcu v tejto oblasti. Vzájomne si pomôžeme, môžeme osloviť odlišne zamerané strany s inými ekonomikami a ich členov.

Aký vplyv má pandémia na tento váš cieľ  – stať sa podnikom využívajúcim odpad?

Malin Nordin: Urýchlila to. Hoci sa veľká časť sveta teraz zameriava na pandémiu a jej ekonomické dopady, IKEA nebude používať koronavírus ako zámienku na zníženie svojich záväzkov v oblasti udržateľnosti.

Tiež sme podpísali s Európskou Úniou, že sa budeme podieľať na obnove zelene a celkovú ,,prestavbe“ na dosiahnutie klimatických cieľov. Nechceme ísť späť, musíme sa po pandémii pohnúť vpred ešte udržateľnejším spôsobom.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa IKEA Bratislava (@ikea_slovensko)

Ako chcete presvedčiť zákazníkov aby sa sústredili a kupovali veci s ,,obehovým“ dizajnom?

Malin Nordin: Nemáme ešte presne definované stratégie. Čo ale vyplynulo z prieskumov našich trhov – domov sa stáva pre spotrebiteľa niečo ešte dôležitejšie – hlavne kvôli lockdownu. A preto myšlienka, že o to čo už máte doma sa staráte a využívate to dlhšiu dobu má opodstatnenie.

Cenová dostupnosť sa pod vplyvom týchto udalostí stáva ešte dôležitejšou. Partnerstvo s IKEA by malo byť pre každého a malo by sa stať novým ,,normálom“. A samozrejme, môžeme hrať dôležitú úlohu v inšpirovaní druhých – ako skutočne preniesť teóriu do praxe.

Jedným z kľúčových bodov partnerstva medzi vami a MacArthurom bolo vytvorenie spoločného slovníka. Je to tak?

Malin Nordin: Obidvaja vidíme, že hlavne v oblasti priemyslu – máme na mysli rôzne veci. Napríklad slovíčko ,,opätovné použitie“ má pre rôzne priemysly rôzny význam a znamená to niečo úplne iné. Preto je dôležité zjednotiť náš jazyk.

Ako sa tento zámer ,,stať sa firmou s cyklickým hospodárstvom“ darí prepojiť s vašimi inými cieľmi?

Malin Nordin: Všetky výrobky prehodnocujeme od začiatku, systematicky, analyzujeme zásady ich navrhovania, aby ich dizajn bol viac ,,obehový“. Pokiaľ navrhnete už na začiatku nesprávny dizajn, nedopadne to celkovo dobre a vy už máte len zbytočné náklady. A my sme veľmi nákladovo-uvedomelá spoločnosť.

Čo hovoríte vy na cirkulárnu ekonomiku? Nás veľmi teší záujem zo strany veľkých spoločností o trvalo udržateľný prístup k planéte. Potešil aj vás tento zámer spoločnosti IKEA? Podeľte sa o názory v komentároch pod článkom.

Domi.Ce

beevam
noprint
Email noprint

Aký bol pre Vás tento článok?

  • 3x
  • 2x
  • 0x
  • 3x

Pridať komentár k článku

Dostávaj najlepší obsah mailom

Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah. Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.

Odosielať
Vyhľadávanie